Press

NewsNext Previous

L’IPHES-CERCA participa en el programa Inspira STEAM per empoderar a les nenes

Amèlia Bargalló Ferrerons, investigadora Juan de la Cierva-Incorporación de  l’IPHES-CERCA, impartirà tallers presencials a estudiants de 6è de primària de l’escola Molí de Vent de Torredembarra

En el marc del projecte Inspira STEAM, que impulsa la Universidad de Deusto, i que a la demarcació de Tarragona organitza la Universitat Rovira i Virgili (URV), la Dra. Amèlia Bargalló Ferrerons, investigadora post-doctoral Juan de la Cierva Incorporación de l’IPHES-CERCA ha ofert tallers presencials en diverses sessions a noies i nois de sisè curs de primària de l’escola Molí de Vent de Torredembarra.

Amb aquests tallers presencials, l’IPHES-CERCA reforça el seu compromís amb el projecte Inspira STEAM, participant un any més en aquesta iniciativa que, mitjançant el mentoring grupal, vol fomentar les carreres més STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts i Maths) entre els estudiants de primària. En aquest sentit, la Dra. Bargalló forma part de les més de 200 científiques vinculades a la URV que oferiran aquesta formació com a mentores formades en el programa Inspira STEAM.

Els tallers tenen com a objectiu visibilitzar les dones investigadores, que desenvolupen la seva tasca tant en centres de recerca o universitats com en empreses, i estimular l'alumnat, i sobretot empoderar a les nenes, perquè considerin triar carreres científiques, si així ho volen.

Al llarg de les 6 sessions, la investigadora guiarà a les nenes i als nens en qüestions com què són les STEAM, quines professions hi estan relacionades o exemples de dones STEAM, tot incloent-t’hi la base de la seva recerca com exemples de científiques actuals i properes. A més, també els ajudarà a identificar els estereotips de gènere que poden frenar les vocacions cientificotecnològiques entre les nenes.

Amèlia Bargalló és arqueòloga especialista en les eines de pedra. A través del seu estudi, i amb l’arqueologia experimental, obté informació sobre l’evolució cognitiva dels nostres avantpassats. Com era la seva lateralitat i quins mecanismes utilitzaven en l’aprenentatge de la talla lítica són alguns dels seus projectes d’investigació actuals.